Naiskuva

Millainen on aikamme naiskuva? Kuka määrittelee, millaista on hyvä naiseus?

Kauppakeskus Forumin vuonna 2006 käynnistynyt mainoskampanja jäi monen mieleen Helsingissä. Osta visio, saat tuotteen kaupan päälle - kampanja kehotti naisia ostamaan hyvä takamus, pitkät sääret sekä valtaa.

"Vuoden Huipuissa" palkittu mainoskampanja herätti närää kivenheiton päässä Arkadianmäellä. Siellä nuori mies teki kauppakeskuksen mainoksesta antimainoksen puolueensa lehteen. Forumin kauppakeskuksen markkinointipäällikkö Tuire Nyberg kertoo, mikä oli Forumin kampanjan viesti, KD-Nuorten puheenjohtaja Asmo Maanselkä puolestaan, millaisista ajatuksista antimainos syntyi.

jKr. tapaa myös psykologian ja filosofian maisteri Pirjo Alajoen, joka on kirjoittanut aikamme naiseudesta kirjan. Alajoen mukaan tämän ajan naiskuva on feministisen ajattelun muovaama: alle 35-vuotiaat eivät edes näe tätä, sillä eivät tunne muuta kulttuuria kuin vallitsevan.

jKr

Hengellinen asiaohjelma, joka tarttuu yhteiskunnallisiin teemoihin ja ihmiselämän arjen asioihin kristityn näkökulmasta. Tuotantokaudet 2003-2007.

jKr. kuvaa suomalaista henkeä ja elämää jälkeen Kristuksen. Ohjelma tuo yhteiskunnallisiin teemoihin sekä ihmiselämän arjen asioihin kristillisen näkökulman mutkattomasti ja luontevasti.

jKr. on Taivas TV7 / Ristin Tuki ry:n tuotantoa vuosilta 2003-2007.

  • 112 katselua
  • Ensilähetys: ke 9.8.2006, Taivas TV7
  • Jaksonumero: 75
  • Kesto: 30 min
  • Puhutut kielet:
  • suomi