Sielunhoidollinen uutuusteos

image

TV7 Kauppa kirjoittaa uutuuskirjasta Hän parantaa särjetyt sydämet, että Herra haluaa olla meitä lähellä ja että saamme myös iloita siitä. Saamme kohdata Hänet Sanassa ja rukouksessa. Kaiken lisäksi Jumalan rakkaus ja huolenpito on erittäin konkreettista!

Esikoiskirjailija kuvailee itse teostaan seuraavasti:

”Tämä teos on noin viidentoista vuoden unelmien täyttymys (tai paremminkin ehkä alkua unelmille, jotka tästä jatkuvat ja vain Herra tietää). Unelma valmistaa kirja on ollut melkein siitä lähtien, kun aloin näitä tekstejä kirjoittamaan (monet teksteistä ovat myös ensin puhuttuja). Olen myös tosi kiitollinen, että TV7 otti tämän kirjan julkaistavaksi.

Kirjan pääpainotteita ja samalla keskeisiä teemoja ovat Raamatun syvällinen tutkiminen eri kommentaarien ja sanakirjojen kautta; miten Jeesus toteuttaa Vanhan Testamentin esikuvat; rukous ja siihen liittyvä profeetallisuus – eli Herran kohtaaminen Sanassa ja rukouksessa. Erään kerran koin rukouksessa, että tämä teos ei ole vain minun historiaani Jeesuksen kanssa, vaan myös Jeesuksen historiaa minun kanssani! Eittämättä jokaisen kirjoituksen tarkoitus on sielunhoidollinen, tämä on osa minun hengellistä DNA:tani. Siispä tekstit ovat syntyneet hengelliseen nälkääni ja toisaalta kipuihini, ja Herra on uskollisesti murtanut Sanaansa ja ravinnut sekä vahvistanut minua. Usein olen kokenut iloa, kun olen kirjoittanut tekstejä (ja toiveeni on, että se välittyisi myös lukijoille!)

Sen verran taustoistani, että varsinainen ”maallinen” koulutukseni on oikeustieteellisessä, jolloin jo Herra veti puoleensa, ja minulla oli vahvaa kaipuuta tuntea Jumalaa syvemmin. Samalla pitää todeta, että ”hengellinen” työ on vetänyt puoleensa koko uskoontulon jälkeisenä aikana ja koen sen enemmän omakseni!

Ehdottamani kohdeyleisö tälle kirjalle voisivat olla he, jotka rakastavat Jeesuksen lisäksi Hänen lohduttavaa, rakentavaa ja parantavaa Sanaansa.”

Mikko Laine, elokuu 2021

Tutustu kirjaan TV7 Kaupassa